1. Ovde su se i 80ih ucila u osn.skolama oba pisma, pri cemu je prvenstvo uvek imala cirilica, koja se i prva ucila, sto je sasvim normalno. Sva prvosrbijanska filozofiranja na tu temu su cista laz!
2. Iako je APV imala velika ovlascenja, svi su znali i postovali da je deo Srbije i da su Srbi vecinski narod (osim pojedinih strogo Madjarskih sredina), ALI isto tako se znala i postovala razlika u mentalitetu u odnosu na "juzno od BG" i tacno se znalo da "Srbijanac" podrazumeva i geografiju i mentalni sklop. Danas se u, jos uvek, multinacionalnom NS stavljaju na ulazu iskljucivo cirilicne table, zamera se sto istog nema u Vukovaru, a latinicne cete videti u centralnoj Srbiji.
3. Konacno, potpuna je zamena teza da je okacena slika sasvim normalna, a degradiraju se kritikom prava Srba. Prosto, ovakvom fotografijom se ponizavaju deca drugih nacionalnosti, koja treba da gledaju nastavnika koji slikom stavlja svoje Srpcice u prvi plan. Odvratno, fasisticko ponasanje.
4. Za kraj, notorna laz je da su komunisti proganjali samo pravoslavne popove, te da su Jugosloveni, a pogotovo partizani bili samo Srbi, za razliku od koljaca i saradnika nacista i fasista, cetnika.
Toliko!!!
Moje dete i ostala "južnjačka" deca na IĆ redovno i po pravilu dobijaju manje ocene. I još ne dao bog da pričaju srpski međusobno na odmoru, odmah ih opominju PROFESORI! U čemu je problem: nepoštovanje samih sebe tzv autošovinizam i želja da se bude "nešto drugo" samo na prvi pogled bolje!
Braćo Srbi ima nas i u Nemačkoj,Mađarskoj, Albaniji... Da li bi podržali nastavnika da je vaše dete slikao i napisao Albančići , Nemčići,Mađarčići ili Hrvatići? I
Meni je tako žao vas koji ne shvatate i ne znate da ne možete da shvatite, jer ne shvatate da ne shvatate. Kojim jezikom pričate @KLF i odakle ste došli? A vi @Mikitza, samo citirajte, vidim da učite. I takvih treba da je, u manjini, da nam se ne bi ponovila racija. Ne kasapim citate, citiram sa napomenom da nije potpun tekst, ali suština je tu. 'Aj sad u krpe.
Blago tebi što se grudobusaš da si nacionalista i što kasapiš citate koje si pokupio na internetu. Evo ti još par - Koča Popović je rekao da je nacionalizam najniži oblik društvene svesti, dok je Samuel Johnson rekao da je patriotizam poslednje utočište hulja...
Najkrvavije mi je što oni koji za sebe kažu da su nacionalisti podržavaju politiku čiji je rezultat da nema Srba u Hrvatskoj, na Kosmetu, da je prostor na kom žive i broj Srba u BiH smanjen, da se smanjuje broj Srba u Srbiji.
Ti isti će i dalje podržavati takvu politiku i sada će glasati za crveno-crnu koaliciju.
Dok mi sve vreme imamo praktično isti režim na vlasti, uz manji prekid, i njih koji se basnoslovno bogate i fućka im se za ove priče.
Da razjasnim. Jesam nacionalista, a kao što Isidora Sekulić reče, nacionalizam je stvar visoke kulture, ne samo srpske, već čovečanske. Skratih malo.
No, o reagovanju i percepciji istog ne bih da komentarišem, napisali ste sve. No, ja na tako nešto nisam ni pomislio. Nastavnik ni po čemu nije kriv!
@kukulele
Na vaš komentar i komentar ostalih na ono što je čovek sa nazivom Ok napisao, zaista mogu da kažem da je vaš naziv kukulele priča o vama. I dobro vas opisuje. Na kraju, inspekcija je rekla svoje. Komentator Ok je mislio da niko ne sputava druge osobe da govore stranim jezikom u službenim prostorijama, da idu u školu, na konto manjine dobijaju ekstra bodove za upis u školu itd. Dok manjina sputava većinu pričama o diskriminaciji i sl. A reakcija bi trebalo da usledi, jer je krajnje nekulturno govoriti stranim jezikom u prisustvu kolega koji govore srpski jezik koji je službeni jezik. Reakcija bi bila: molim vas da se ponašate civilizovano. Fizička reakcija ne dolazi u obzir, a to što vas je na to asociralo je i dalje priča o vama.
Komentator Ok je dao komentar koji je vrlo realan i jasan. Većini.
Za početak te priče kako su se samo Srbi “preimenovali” u Vojvođane i Jugoslovene nemaju nikakvog utemeljenja osim u bolesnoj želji da sve takve svojatate kao zabludele ovčice; tako i ta kuknjava da su samo pravoslavci bili proganjani dođe na dnevni red samo kad treba da opravdate neko svoje sektaško divljanje, što samo navodi na logičan zaključak da vas očigledno nisu dovoljno dovodili u red. A čak i da te svoje ideje podignete na nivo svojih drugih “verovanja” i tretirate još jednu zabludu kao činjenicu, neko pametniji među vama bi se zapitao kakva je to vera i crkva kad je se pravoslavci masovno odriču, i na šta liči to vaše patriJocko divljanje kad toliki Srbi “neće da budu Srbi”. Nažalost pametnih među vama nema, davno su se razbežali.
Ovaj nastavnik čak i da se slikao recimo samo sa vukovcima i odlikašima, ni to ne bi baš bilo lepo jer je i to deljenje dece.
A ovako na sliku staviti samo pripadnike 1 nacije - jako problematično i zahteva inspekciju i kaznu.
Zašto su druga deca izopštena sa fotografije?
Jesu njihovi životi i nacionalnost manje vredni?
Treba da se prekrste i promene naciju da bi zavredili da ih ovaj nastavnik pozove na slikanje?
Шта је чудно што су се сликали? Живимо у Србији зар не? Срби смо зар не? Верујемо у Господа и све наше блаженопочивше. Омладина се буди, за пар година неће постојати југоносталгичари.
Izvlačenje iz konteksta ti dobro ide što znači da ipak imaš neki oblik (zlobne) inteligencije, minimalan, ali štetan.
Svakako sam naveo da, u prošlosti, dok smo nas Srbe preimenovali na "vojvođane", "jugoslovene", "eskime"...itd, i preveravali na način relativizacije i pljuvanja isključivo srpske pravoslavne vere, i "modernizacije" ateizma isključivo i većinom u nas Srba(!), istovremeno su ostali narodi i narodnosti bivše SFRJ u 99% slučajeva zadržavali svoju pripadnost (vera im je takođe ostala jaka-netaknuta - niko nije u ime komunizma i ateizma pljuvao katolike, protestante, muslimane, niti jašio njihova sveštena lica i posprdno se ponašao prema njima, čupajući ih za brade itd..)
Za ograničene i zlobne, evo npr Rusini su se u 99% slučajeva izjasnili kao Rusini-a malo ili niko kao Jugosloven, isto tako i "Vojvođan" (za razliku od preverenih Srba)
Pitanje religije kao ličnog izbora, morate ŠupeteVladane da priznate svima pa čak i nama pravoslavnim Srbima!!! Sprdajte se i sa svim ostalim pripadnicima versko-etničkih grupa-čisto radi ravnopravnosti!
Ili bolje nemojte, bar dok ne shvatite nivo svoje ohole gordosti i beznačajnosti u ovom svetu.
Ovo da ponovim nije vest, nego provokacija i uključivanje alarma na ključnu reč "srbin", "srpski" "srpska" itd...
Čovek se slikao sa svojim učenicima i okačio bezazleni komentar koji je gorepomenutim odmah zasmetao da se ostrve kao hijene i raspru mržnju i zarade svoju platu kod "neovisnih udruga"
NE SMEMO, nipošto ne smemo da reagujemo kada ljudi drugih nacionalnosti u službenim prostorijama govore slovačkim, mađarskim, kineskim i drugim jezicima,
@"Ok"
"NE SMEMO, nipošto ne smemo da reagujemo kada ljudi drugih nacionalnosti u službenim prostorijama govore slovačkim, mađarskim, kineskim i drugim jezicima"
Pa ovime si sve rekao o sebi covece, znati ti bi "reagovao" kad neko govori slovackim, madjarskim, rusinskim... jezikom u sluzbenim prostorijama?
Ti si pravi primer netolerantnog nacionaliste, i upravo zbog takvih kao ti postoji zakon o sluzbenoj upotrebi jezika gde stoji da: slovaci, madjari, rusini... IMAJU PRAVO DA GOVORE MATERNJIM JEZIKOM i u sluzbenim prostorijama.
Verovatno tamo odakle si ti, nema "drugih" pa ti smetaju Vojvodjanski gradjani.
Samo se molim bogu da ne zivis u Vojvodini i ne zagadjujes je svojim stavovima.
I smo jos nesto, Kinezi nemaju to pravo.
Napisali ste:
"ne smemo da reagujemo kada ljudi drugih nacionalnosti u službenim prostorijama govore slovačkim, mađarskim"
Da reagujete? Kako?
Fizički da se obračunate što neko u Vojvodini u kojoj su slovački i mađarski u Službenoj uotrebi u službenim prostorijama govori slovački i mađarski?
U službenoj upotrebi su ova 2 jezika!
Još 1x jer ste očito ili zlonamerni ili ograničeni - neka se učenici i nastavnik izjašnjavaju kao Srbi...
Ali nema deljenja na Srbe i ne-Srbe u školi.
Nema privilegija samo za Srbe.
Nema fotografija na kojima smeju biti Samo Srbi.
Vi ne shvatate namerno i samo ovde provocirate ili ste stvarno ograničeni?
@ns ja
"ALI svi ostali narodi i narodnosti u 99% slučajeva ostaju pod svojim imenom i obavezno imaju jaku i netaknutu svoju VERU!!??@
Ne bi trebalo da se čudim što likovi koji veruju u čike na nebu veruju i u ovakve stvari, ali sam ipak fasciniran. Dečko, čak ni među talibanima nema 99% vernika, pa ni ovde niti bilo gde drugde. Jeste tužno što vas ima i previše za ekipu koja u suštini pati od društveno tolerisanog mentalnog oboljenja, ali za tu vašu boljku stvarnost je najbolji lek.
U redu, znači ovako: ne smemo da se fotografišemo sa tri prsta, ne smemo da ističemo nacionalna obeležja, ne smemo da se založimo za sebe kada ljudi drugih nacionalnosti otvoreno pljuju po državi i Srbima, I NE SMEMO, nipošto ne smemo da reagujemo kada ljudi drugih nacionalnosti u službenim prostorijama govore slovačkim, mađarskim, kineskim i drugim jezicima, da ne bismo ispali netolerantni, šovinisti, primitivni itd. itd.
Nastavnik nije uradio ništa loše, nikoga nije terao ni na šta i ako bude na bilo koji način odgovarao, ovo je poraz jedne države, društva, nacije, ljudskosti, poštovanja, ljubavi, različitosti i DA te punouste jbn tolerancije. Ovo je jedan očit primer diskriminisanja Srba u rođenoj državi!
@OŠ "Đorđe Natošević"
Anketa je odlična, dobar potez, pozdravljam sve i to što ste napisali je vaša potpuna neobaveštenost i slobodna percepcija koja nije dobra. Anketa bi trebala da UKAŽE na mnoge doživljaje dece osnovnoškolskog uzrasta i mnogo će vam, kao roditelju, pomoći u daljem vaspitnom radu sa vašim decom.
U ovoj prozvanoj od vajkada najboljoj školi, se deca uzrasta 11 godina "prebrojavaju" anonimnim anketama na, između ostalog, buduće kriminalce, gejeve, i ostale neprikladne imenice, pod okriljem Ministarstva prosvete i navodnog cilja po osnovu "kulturnih potreba učenika" za istraživanje formiranja kulturnih politika i kulturne participacije učenika u Republici Srbiji!
Molim novinare za istraživanje!
Ne treba ništa da odgovaraš, tvoj nick savršeno opisuje tvoj intelektualni sadržaj - šupljina u glavi s pomoću koje posmatraš svet, i u skladu sa mentalnim kapacitetom kojim raspolažeš, takve komentare i ostavljaš.
Zato sam i napisao da odgovor zapravo i nije za tebe, nego za ljude koji razmišljaju o problemu, a pročitali su i tvoje pljuvanje..
Ti si samo jedan u moru malih miševa kojima je neko objasnio šta je danas "moderno" i naučio te da čitaš i pišeš..lepo je biti kao ti, i Bora Čorba ima jednu (staru) pesmu koja opisuje takvo stanje, i nažalost veoma je tačna
Podrška profesoru- za šta?
Što je objavio fotografiju maloletnika na internetu bez odobrenja roditelja? Što je počeo da prebrojava krvna zrnca? Šta time on uči decu? Da li je dostojan tog zvanja?
Prvorođeni tupo ponavlja živela Srbija a SAKRIVA broj umrlih, broj obolelih od karcinoma i plućnih bolesti i broj iseljenih.
Kroz ovakvo nastupanje i nepromišljenu podršku ne da neće živeti Srbija nego se nastavlja ovaj uspešan projekat crveno-crne koalicije - uništavanje Srba.
"Priča se da ga je prijavio roditelj devojčice koja ne može da nauči za dvojku.... Priča se."
Ne znam gde ste čuli takvu priču, evo ja čujem sasvim suprotno - da ovaj nastavnik Srpčićima daje veće ocene za manje znanja, a da deci koja nisu Srbi zabiberi ocenu manje. Priča se.
Šta je problem isticati srpstvo u Srbiji. Nije to učinjeno u Hrvatskoj i nije ovo Hrvatska da ne smeš da pisneš ako si Srbin. Ja ću tri prsta podizati uvek i ne vidim tu nikakav problem. Srbin sam i tim se dičim, kao i svi ostali što se svojom nacijom diče i nemaju problem zbog toga.
Ako ste redovni profesor na fakultetu koji se ovako izražava, osim što bi to pokazalo dokle se srozao nastavni kadar na najvišim školskim stepenima ne čudi me ni da ćete iz inata zameniti teze i obaviti segregaciju studenata po nacionalnosti jer je to jedini način da u Srbiji postignete ovo što ste ovde napisali. U Srbiji su "Srpčići" deca Srbije bez obzira na nacionalnost, a "Mađarčići", "Rusinčići" ili "Crnogorčići" nacionalna segregacija, tim pre jer druga po redu nabrojana nacionalna grupa nema svoju matičnu državu. U Mađarskoj bi mogli biti "Mađarčići" ili njihov ekvivalent ovog deminutiva deca Mađarske, a ekvivalent za "Srpčići", "Rusinčići" ili "Crnogorčići" bi tamo bili nacionalna segregacija. Ne želim ni da znam za koga ste rezervisali termin "Ćevepčići" ali se nadam da će ovo vaše mišljenje doći do dekanata vašeg fakulteta ako niste slagali ko ste, što se nadam da je tako.
Za glupe komentatore sto podržavaju nastavnika zato sto prebacuju na nacionalnu osnovu.
Nisu problem sto je isti nazvao srpcici, neki nastavnik mogao je nazvati bosančici, madzarcici već sto komentatori podržavaju slikanje i obljavljivanje istih javno to jest maloetne dece sto je zabranjeno i krivično Delo.
Čak možda postoje i elementi pedofilije zbog slikanja dece od strane recimo trećeg lica.
Roditelji čija su deca na slici trebalo da tuže prvo nastavnika, školu i ministarstvo prosvete zbog navedenog krivičnog dela prema maloljetnoj deci a bome i možda zbog pedofilije.
Pametni će da razmisle ko sme da slika njihovu decu i gđe će objaviti, a ostali vjerovatno se ponose tim slikama dece.
Novi Sad, grad kulture, u koji su svi uvek dobrodošli, osim Srba naravno. Šta ima uvredljivo u tri prsta? Kome taj pozdrav smeta? Mogu da se kladim da frku nije digao ni Mađar ni Slovak nego neki "Vojvođanin"
Šupete-pete
Šta ti smeta u mojoj kovanici; ono "pravoslavni" ili "komunista"?? Jel da, da ti smeta "pravoslavni"?! Priznaj, nemoj da lagiš
Biti potpuni levičar i partizan, obožavalac eks SFRJ i onda shvatiš da je taj partizanski duh nekako čudno nestao i država se pazi, raspala EJ čim je i Srbija, koja je dala najviše partizana i najviše žrtava za zajednički državu, poželela samo ono što su sve jbne SFRJ republike već imale !?
Svima je poznato da su partizani jašili pravoslavne popove(!), ali nikada nisu jašili fratre i "svećenike"(!?) niti hodže i imame (!?) PA ZAŠTO???
Ako je "religija opijum za mase" zar nije to onda svaka religija, a ne samo naša srpska pravoslavna, E moj ti!? Zato povratak i duboko poštovanje jedinoj ponižavanoj, pljuvanoj I OTIMANOJ, na području čitave eks YU -a države koju sam najviše voleo (a najviše je bila država)
I zato pravoslavni komunista, jer ako su bili i postojali katolici i muslimani i itd. komunisti - (a ne projekat preveravanja srpskog življa(?) pa i vojvođanizacijom - jer "svi mi Srbi smo ljudi i zovemo se "nije bitno kako" jugosloveni i vojvođani, eskimi itd.." ALI svi ostali narodi i narodnosti u 99% slučajeva ostaju pod svojim imenom i obavezno imaju jaku i netaknutu svoju VERU!!??
Ovo je odgovor svima koji su i dalje zbunjeni četniko-partizanskim relacijama (nema ustaško-partizanskih problema u HR!) jer dragi Srbi delite se samo na veru i neveru, nema druge podele!!!
@ rodjena novosadjanka
A da niste Srpkinja, isto bi ste mislili i ne bi Vam smetalo?
I ja sam Vojvođanka, srpkinja odgajana tako kako je i red u Vojvodini, volim svoje i poštujem tuđe, ljude delim na dobre i zle i veoma mi smeta prebrojavanje krvnih zrnaca
A i kako da vas ne zanimaju botovi kad ste vi lično režimski bot koji se ovde manifestuje pod X imena i u oba pola?
Puna podrška svima koji nisu zaslepljeni jednoumljem, mržnjom prema drugima i koji ne prebrojavaju krvna zrnca i ne favorizuju đake ove ili one nacije.
Pošto ovaj tzv. nastavnik na svojoj fotografiji nije našao mesto za đake koji nisu Srbi, ne treba ni za njega da ima mesta u obrazovnom sistemu koji finansiraju i pohađaju sve nacionalnosti.
Ja sam majka!Rodjena i zivim u NS. Vojvodjanka, Srpkinja! Ne zanima me politika,botovi i slicno! Sramota oko cega se pravi drama! Puna podrska nastavniku i skoli Branko Radicevic u NS-u!
Dvoje moje dece islo u tu skolu! Sve pohvale za osoblje! Nosta lose ne vidim u komentaru nastavnika! Da je komentar u Hrvatskoj " Mali hrvatici", Sloveniji "Mali slovencici", mislim da niko ne bi reagovao! Zasto u zemlji Srbiji ne mogu biti mali srpcici???
“Nevaljalci su oni koji Vojvodinu krste srpskom, a rade na tome da ona bude izgubljena..
Jer jedno je jasno, nisu Madjari Vojvodinu izgubili zato što bi ona bila srpska, nego zato što su bili vitezi grube sile te odricali pravdu mnogim narodima Vojvodine….Vojvodina će prema tome konačno biti naša, ne od potpisa mira u Trijanonu, nego od onog dana kada mi prezremo sve preživele nacionalističke fraze, kada nadjemo način da zadovoljimo raznorodno stanovništvo Vojvodine…, kada mu ostavimo mogućnost poistovećivanja sa Evropom, a ne sa Balkanom, kad mu u prvom poistovećivanju budemo mi prednjačili….
Ne gospodo šovinisti srbijanski karakter administracije, nego evropski karakter celokupnog našeg života…”
Vasa Stajic o Vojvodini pre 100 godina
Napisali ste:
09.02.2022 • 21:03
"Najteze je biti Srbin u Srbiji!"
Ako se zaista, ali zaista tako osećate... obratite se "patriotskoj" SNS koja vlada 10 godina.
Ako se Srbi u Srbiji u ovolikoj meri koliko komentari kažu osećaju obespravljeni, ugroženi, posramljeni... kriv je vaš SNS režim koji vlada na podelama i konstantnoj izmišljenoj ugroženosti Srba.
Zašto su uz patriotsku vlast Srbi u Srbiji u 2022. ugroženi?
Šta je SNS onda za 10 godina uradila da Srbi više ne budu "ugroženi"?
Ne, u Srbiji nije najteže biti Srbin. Najteže je biti normalan.
Inspekcija da takođe proveri ocene koje je ovaj nastavnik davao i da li "srpčići" u proseku imaju više ocene od ne-srpčića jer je očigledno da ovaj nastavnik ima miljenike, pa je za očekivati da njima gleda kroz prste na štetu ostalih.
Ovaj nastavnik Deli decu ne prema uspehu, vrednoći, ponašanju... nego prema nacionalnoj pripadnosti - težak, težak prekršaj.
Fotografije učenika se ne smeju postavljati na društvene mreže niti objavljivati,ukoliko ne postoji prethodna saglasnost roditelja. A takođe je prekršen Zakon o diskriminaciji u ovom slučaju. Za one neobaveštene :" Pod diskriminacijom, odnosno diskriminatornim ponašanjem, u smislu Zakona i ovog akta podrazumeva se ponašanje kojim se na neposredan ili posredan, otvoren ili prikriven način, neopravdano pravi razlika ili nejednako postupa, odnosno vrši propuštanje činjenja (isključivanje, ograničavanje ili davanje prvenstva), u odnosu na lice ili grupe lica, kao i na članove njihovih porodica ili njima bliska lica, a koji se zasniva na rasi, boji kože, precima, državljanstvu, status, migranta, raseljenog lica, nacionalnoj pripadnosti ili etničkom poreklu, jeziku, verskim ili političkim ubeđenjima, polu, rodnom identitetu, seksualnoj orijentaciji, imovnom stanju, socijalnom i kulturnom poreklu, rođenju, genetskim osobenostima, zdravstvenom stanju, smetnji u razvoju i invaliditetu, bračnom i porodičnom statusu, osuđivanosti, starosnom dobu, izgledu, članstvu u političkim, sindikalnim i drugim organizacijama i drugim stvarnim, odnosno pretpostavljenim ličnim svojstvima, kao i po drugim osnovama utvrđenim zakonom kojim se propisuje zabrana diskriminacije."
Roditelji koji se ne bune što je bez njihove dozvole nastavnik postavio sliku njihovog maloletnog deteta na socijalnu mrežu treba dobro da se zamisle nad sobom. Još nije kasno.
Da li STVARNO treba bilo kome objašnjavati koliko je OZBILJNO i kuda vodi kada krene prebrojavanje i razdvajanje po nacionalnoj osnovi?
Pa ne moramo ići u nacističku Nemačku, eto je naša skorašnja prošlost u neposrednom okruženju!
Nebitno da li nastavnik razume ili nerazume - nije dostojan zvanja nastavnika.
Mislim da ljudi ne kapiraju u čemu je problem. Niko nikom ne brani da bude Srbin u Srbiji i da se izjašnjava kao isti. Glavna problematika ovog slučaja jeste krajnja neprofesionalnost ovog "nastavnika" i postavljanje maloletnih učenika na društvene mreže. Ja prva ne bih želela da osvanem na (degutantnom) instagram nalogu nekog profesora a hipotetički ni moje dete. Ovaj čovek mora da nauči da razdvoji privatni i poslovni život i da se ponaša u skladu sa školskim pravilima. Predaješ hemiju, drži se hemije, mani se simbola.
Vrlo rado bih nastavnika zastupao pro bono, ništa nezakonito nije učinio. Od kada Ustav R. Srbije zabranjuje izjašnjavanje Srba u Srbiji da isto jesu???
Za glupe komentare i podrzavaoce nastavvnika samo da kažem da je strogo zabranjeno slikati i objavljivati slike maloljetne dece bez obzira na nacionalnost.
Predlažem svim roditeljima čija deca su slici da tuže školu, nastavnika i ministarstvo prosvete jer to je krivično Delo.
A vi sto slikanje maloletne dece podržavate vjerovatno imate neki kompleks ili sklonost ne daj boze prema pedofiliji sto je isto teško krivično Delo.
Citam komentare, strasne stvari ljudi pisu.. I repato i rogato i kuso i glupavo se sjatilo pa mora da pise ono sto misle.. NS vise nije sto je nekada bio, lep miran kulturan i tolerantan grad, pa to je ocigledno.. 10 godina zlatne propasti i SNS kuge..
Profesor i treba da "na..be" zato što nije dorastao profesiji koju obavlja. Taj pozdrav sa teri prsta nikad nije bio srbski pozdrav. To je vatikansko-ustaški-švabski z pozdrav pri zakletvi koji je u Srbiji po zadatku promovisao nesrećnik Vuk Drašković. Obični, neškolovani i neprosvećeni srbski puk je to nepromišljeno prihvatio i preuzeo kao svoj pozdrav. Podvala je uspela i duboko se ukorenila, nažalist. Quo vadis Serbie?
Objašnjenje za malobrojne poštovaoce lika i dela ovog "nastavnika", koji nisu SNS botovi (ako iko od njih zaista nije SNS bot, i ako uopšte im vredi objašnjavati):
Niko, ama niko nikad nije rekao da je u Srbiji nepoželjno se izjasniti kao Srbin. Tezu o ugroženosti Srba potura SNS jer tako najlakše vlada.
I ovaj "nastavnik" i ovi đaci sa slike neka su Srbi koliko god hoće, to nije problem.
Problem je u školi deliti decu na poželjne Srbe i nepoželjne ne-Srbe.
Problem je što se "nastavnik" slikao samo sa Srbima, što tepa samo Srbima, što očigledno favorizuje samo Srbe.
Možda samo srpskoj deci daje veće ocene?
U školi se deca ne smeju ovako deliti i protiv ovakvih podela treba i da su oni među vama koji su najveći Srbi.
Sutra vaše srpsko dete može postati nepoželjno zbog neke druge karakteristike koju je steklo rođenjem, a ne izborom.
ps. Neko je pitao šta znači autošovinizam.
Autošovinizam = apsurdna mržnja prema Vojvodini od strane onih koji žive u Vojvodini i sebe smatraju patriotama.
Skandozno i sramotno kako se ljudi kažnjavaju, čime se naš sistem bavi dok se taj isti prosvetni sistem raspada. Nek inspekcija zađe po skolama, u školski wc da vidi ima li sapuna i ubrusa, nek vide kakve su klupe i stolice, a ne da sve roditelji placaju. Ovo je Srbija -zmlja vise nego ravnopravih ljudi. Ugorozeni smo mi, domaci Srbi. Kada nazovete javnu sluznu na severu zemlje dobijete mađarski jezik. Hocemo li odmah suspenziju? Kada bi jedan Srbin, Mađar ili Hrvat zaposlen u Nemačkoj odgovaro na maternjem jetiku na sluzbene pozive? Nikad.
U Srbiji sve imaju. U Srbiji su kaznjeni Srbi. Sramota
Profesor u skoli u sred Italije se slikao sa ucenicima medju kojima ima i dece druge nacionalnosti, objavio sliku iz opis italijancici moji. Cudo bozije ili zvuci glupavo? Samo je u Srbiji to veliko za vest. Sram Vas bilo!
E moj ti, pa ako je TEBI ovo vest(!!!) npr susedna Hrvatska koja je, da te podsetim -članica EU, treba na čitavoj svojoj teritoriji da bude spaljena na LOMAČI!!!
Razumeš ili treba da ti lamentiram?? Hajmo ograničiti samo na Slavoniju na primer - da li si svestan kolika je tamo OPASNOST biti Srbin, a da ne kažem da se još i naglas tako IZJASNIŠ ili DA PROGUNĐAŠ na temu ZABRANE upotrebe SRPSKOG jezika ČOVEČE!!!??? Ovo što iznosim nije nikakvo raspirivanje, to je etablirano i uobičajeno ponašanje u EU!!!
Znači druže OVO NIJE VEST, taj nastavnik ni slučajno nije čak ni za poređenje sa gore navedenim, gnusno je izvučeno iz konteksta i napadnuto ostrvljenim inovernim "srbima" koji se lako pale na ovakve "vesti" i žive za iste a o sebi pričaju da su vojvođani i mrze "dođoše" au al ste mi brižni "multikulturalisti"!
Gadim se SNS-a i nemoj da mi neko blekeće da sam njihov bot, imam svoju glavu i mislim njom, levičar sam i to pravoslavni komunista!!!
I ne plaća me neki šugavi "nvo" da sikćem i trujem čim vidim ključnu reč "srpski" "srpsko" "srbin"..
Znam mnogo kojekakvih "rokera", "partizana", "levičara" - svi plaćeni od kojekakvih "NVO" svi ljigavi i svi dobro žive od antisrpstva, FUJ!!!
***(kad prebrojim po krvnim zrncima sve svoje najbliže drugove i prijatelje iz detinjstva i dan danas ,a ono sve Mađari, Hrvati, Rusini, jugosloveni, goranci... jbt-e tek po koji Srbin (!?), pa nemoj me TI ubeđivati kako sam ja loše vaspitan!!!
moze li neko od priglupih desnicara da objasni kovanicu "aoutosovinizam"? sta to znaci? posto vidim da je koriste, a nisam pronasao u recniku to. jel to kad kritikujes svoj narod pa te proglase slajmare izdajnikom?
Minuse na komentare treba eliminisati jer ocigledno imamo posla sa malobrojnom ali vrednom sendvicarsko botovskom armijom koji mrze Srbiju. Sovinizmu nema mesta u NS daleko vam kuca bila.
@@@@@@@
"Stojketovo srpce"-
Vidi ,neko u isto vreme može biti dobar i jaaaakoooo glup, što je ovde ocigledan slučaj!
Takvi nam vaspitaci,ucitelji ,nastavnici,profesori NE TREBAJU,HVALA!!!!
Ako treba da se Srbi stide što su Srbi na fotografiji onda treba odmah smeniti direktora škole i prosvetnog inspektora.
A ovi zgroženi sa viber grupe su iskomleksirani
Rodjena sam u Novom Sadu kao i moja familija.
Novi Sad je multietnički grad i nikad nismo dovodili u pitanje ko je Srbin, Hrvat, Madjar...
Nama iz Novog Sada je to normalno, ne znam kome to sada smeta, da li ljudima koji su došli pa odgojeni drugačije, koji nisu rasli u takvoj sredini, ne znam.
Nemojte nam trovati grad i našu decu mržnjom.
Vaspitana sam da vrednujem ljude po osobinama da li je čovek dobar ili ne, a ne po nacionalnosti, veroispovesti itd.
I ponosna sam što sam Srpkinja, volim našu kulturu, običaje i tradiciju.
Ne razumem zašto neko misli da treba da se stidi zato što je Srbin.
Ja sam više imala potrebu da odgovorim na ove komentare kad su već malo otišli predaleko.
Što se tiče dotičnog profesora, ne znam povod toga (da li je bilo u nekoj šali i dogovoru sa decom) pa ne mogu ni da sudim ali ako je ovo tako kako je sama priča napisana bez pozadine slažem se da ne treba deliti ljude a pogotovo decu i još naravno ne u obrazovnim institucijama.
+ i - ni u ovim komentarima nisu nikakav pokazatelj podrške/osuđivanja.
SNS botovanje na kvadrat.
A broj pluseva i minusa se kompjuterski našteluje tako da SNS komentari uvek imaju bar 20% više pluseva, a pravi komentari bar 20% više minusa.
Zato, ne obaziremo se na broj +/-, a bome ni na broj "komentara" koji podržavaju ovakvo ponašanje jer više komentara štancuje 1 SNS bot pod više nadimaka.
U čemu je problem? Neka u Kisaču nastavnik kaže Slovačići moji, u Kucuri neka kaže Rusinčići moji, u Feketiću Mađarčići moji... Da li bi to bila vest?Nemojte praviti problem gde ga nema. Kalslično NADUVAVANJE.
Rekao nastavnik Srpčići, pa šta.
Kao da su svi ne-Srbi CRNCI. Jbt, u šta smo se pretvorili. Grozno! Zaboravljate da je ovo Vojvodina, koje su nam sve vrednosti..! Ali, ni to nema veze.. nego, ovog nastavnika želim videti u zatvoru! Neka bude srpčić!
I oni kojima je srbovanje sve što u životu imaju... treba da su protiv toga da nastavnik deli decu po bilo kom osnovu osim po uspehu u školi, zalaganju, vrednoći, ponašanju...
Ko podržava "Srpčići" ovde... taj podržava i da u, recimo, Vukovaru, neki nastavnik, nazovimo ga Hrvoje, ovako decu okupi i nazove ih "Hrvatići".
Ko kaže da su u Srbiji svi Srbi, taj kaže i da su u Hrvatskoj svi Hrvati, dakle Krajišnici su onda Hrvati.
U školi nema mesta deljenju po nacionalnom osnovu i to se mora suzbiti i kažnjavati, a to je posao inspekcije. Sad da je vidimo na delu konačno.
pogledala sam komentare i zakljucak je sledeci:
1. masovno je prisutan osecaj uvredjenosti od strane Srba koji uporno tvrde da su im aprava oduzeta ( ne znam koja prava)
2. masovno je prisutan i osecaj da su manjinama ovde data sva mogu ca prava (koja su to sva moguca prava?)
3. ko nema argument odmah preti i psuje ove druge (tu prednjace ovi sto tvrde da su im oduzeta sva prava)
4. oni trezveniji su lepo zakljucili da ovakvom ponasanju nije mesto u skoli
5. nastavnik je slikao samo srpsku decu, gde su bili ostali? to nismo utvrdili
6. mi koji se ne slazemo sa ovakvim ponasanjem nastavnika na radnom mestu smo prozvani autosovinistima ( sta to znaci?)
7. ljudi, jako ste , jaaako glupi!
8. ne moze ovako u vojvodjanskim skolama, jedno je biti ponosan na svoje poreklo, veru, grad, drzavu, obicaje... a nesto sasvim drugo biti kreten i nacionalista, sovinista, busati se u grudi jer si eto pripadnik neke vise rase i nacije kojoj belosvetska agenda ne da da prosperira!
9. ja sam sve ovo vec jednom prosla, 90-ih Moja dece nece kroz to prolaziti, ja vam kazem!
Nije mi bilo teško kao Hrvatu da ratujem čak dva puta za JUGOSLAVIJU(SRJ)-teško mi je :kada niko nije pitao narod za promenu himne, što niko ne zaustavlja šovinističke pesme pevača iz Krajine, što se i poneki pripadnici manjina kočopere, teško mi je da deca uče ko je neki lik iz 1389-e umesto da uče ko su momci koji su ginuli DEVEDESET I DEVETE i za šta su ginuli. da ne gledaju Daru i Aidu nego da gledaju filmove o ekologiji i kako se čuva flora i fauna i naravno da decu ne uče da je Kosovo deo Srbije kada to nije, i da se Srbija ne sastojisamo od Srba nego i od drugih nacija. Konačno da vlast u ovoj državi vode ljudi koji su rođeni u SRBIJI ne negde ko zna gde. Jer srcem Srbiju voditi može samo onaj ko je tu i rođen, pa da je koje nacije.
Treba da edukuje, motivise djake u skolama. A ne da deli djake po boji,nacionalnosti... Ali sta je tu cudno, steta sto nije jos doveo popa da cirkus ,pozoriste bude potaman i naravno da krste jarice. Pametan ucitelj nema sta.
@Stop šovinizmu
Став 1: Uvek cu se izjasnjavati kao vojvodjanin, jer ja sam svih 20+ nacionalnosti koje zive na ovim prostorima koja je multietnička zajednica.
Дакле, делимо се коритом Дунава јер смо против дељења?!!!
Став 2: Svaka podela u Novom Sadu ili u celoj drzavi nije dobrodošla jer time dobijamo mržnju koja je dosla ovim rezimom i onim iz devedesetih.
Док ниси смео да кажеш да си Србин и да пишеш ћирилицом под претњом санкцијама(отказом у фирми у мом случају), владала идила и благостање? Да, да, како да не... Маспок и којешта друго у опште није постојало...
Став 3:Tri prsta je stari fasisticki ili ustaski pozdrav treba ga zabraniti
Погледати слику Паје Јовановића "Таковски устанак" (10о година пре настанка фашизма).
Potpuno je nebitno koliko % srba ima.
Ovo je zlo i zaglupljivanje dece i dotični treba da bude sklonjen iz prosvete.
Nacionalizam je zlo a ko misli da nije ograničen je, primitivan i kratkovid.
Od 4.aprila će ovo pitanje morati da se reši da bismo živeli kao sav normalan svet. Da se priča o poslu, karijerama, novcu, znanju, progresu a ne temama za sirotinju i neuspešne, a to je tema nacionalizma
Ljudi kako ne shvatate da ako se nacionalne manjine lose osecuju u drustvu u kom zive za to je kriva vecina?! Srbi u Srbiji, Hrvati u Hrvatskoj, Bosnjaci u BiH (tamo gde su vecina), itd., nikad necete imati osecaj za to, mada biste mogli, samo da imate malo empatije. Ogranicavam se na Balkan jer mi je tu poznato, a ovo govorim iz licnog iskustva, celozivotnog. Hrvatica iz Srbije (Vojvodine)
Ovo je dezavu, svabe se ovako ponasale 1933-1945.. podela na superiornu rasu i nas ostale, kada je plan ciscenja drzave od nesrba posto nisam srbin pa da znam da pobegnem od ovakih gadosti i od ovog srednjovekovnog ponasanja, strah me u ovoj zemlji biti to sto jesam... Bas nazadujemo sa obrazovanjem, sve se pretvorilo u seselje, vucice.. 60ih 70ih ovakve podele nisu postojale nikog nije interesovalo ko je sta, gledalo se jel covek ili ne...
Cekajte bre ljudi, polako... On to verovatno nije trebao da uradi ali sa druge strane sto je problem ako on neku decu naziva srpcad? Pa cekajte, sta je vecina te dece, francuzi?! Ko je rekao da ne postuje drugu decu, zar sada treba da ide da ispituje ko je ko, pa da bira ko ce biti na slici. Nije napisao da su lopovi, prevaranti, kriminalci.. Biti Srbin je lepa stvar, nema tu nikakvog nacionalizma ni nacizma.. Kao sto je Hrvatu lepo sto je Hrvat ili Muslimanu sto je Musliman.. Opasno preterujete i od svega pravite dramu gde drame nema.
Postojala je priča da su deca loše radila kontrolni iz srpskog, i da su najbolji jedva trojke dobili.
Posle su se slikali u fazonu "srpčići" (oni koji su znali srpski i provukli se ) i te trojke su zapravo tri prsta .
Uzgred jel zna neko da li leti AirSrbija do Tokija?
Čemu ovakva agresija na čoveka koji pre svega kroz maksimalno pozitivan pristup prihvata ljude svih nacionalnosti, od siromaha do univerzitetskog profesora? Poznajem ga lično, nikada ne bi diskriminisao ljude ni po kom osnovu, a o njegovom uspehu svedoče rezultati učenika i studenata. Kada shvatimo da je politička korektnost već dovoljno uništila svet, možda nam postane lakše. Uostalom, zamislite da vam dete revoltirano dolazi iz škole jer su drugari pokazivali tri prsta zajedno sa nastavnikom. Nekada je bilo normalno da se kaže: "Ajde mani me gluposti", sada je normalno praviti halabuku na mestima gde nema prostora za to.
Čitam komentare. Imam dežavu osećaj sa ekskurzija na kojima se pevalo 'ko to kaže, ko to laže... '. Ovako je bilo pred kraj osamdesetih i devedesetih. Potpuno isti narativ. Sve isto u dlaku. Plašim se još jednog rata jer je mnogo usijanih glava.
Ovakvim svakako nije mesto u prosveti i treba mu trajno zabraniti rad u prosveti.Grupisati decu u skoli po nacionalnoj pripadnosti je pre svega zlocin prema toj deci .
Uvek cu se izjasnjavati kao vojvodjanin, jer ja sam svih 20+ nacionalnosti koje zive na ovim prostorima koja je multietnička zajednica.
Svaka podela u Novom Sadu ili u celoj drzavi nije dobrodošla jer time dobijamo mržnju koja je dosla ovim rezimom i onim iz devedesetih.
Zbog ovakvog ponasanja i nekih ucenika koji su se ovako isticali u srednjoj skoli dobijao sam pretnje ubistvom(klanjem) jer sam katolik i zato sto sam isao na gradjansko vaspitanje jer me religija ne interesuje.
Tri prsta je stari fasisticki ili ustaski pozdrav treba ga zabraniti, Vuk Draskovic ih 90ih prekrstio u kao stari srpski pozdrav... Pozdrav
Oko čega se pravi PROBLEM? Živimo u Srbiji.Taj čovek, nastavnik, profesor, je bez i jedne loše namere postavio nešto, nešto što je lepo i simpatično.ZAŠTO ga odmah razapinjati i uplitati u politiku? Pa svi živimo u Srbiji?Bravo profesore!
Išao u tu osnovnu šezdesetih i sedamdesetih. Mi pojma nismo imali niti je bilo važno ko je koje nacionalnosti.A vama nacistima poruka vaš Karađorđević je pokušao ukinuti Srbe i Srbiju.Nađite na karti kraljevine banovinu Srbiju.Pogledajte gde se Srem nalazi (hrvatska banovina do Zemuna).A škola se nije krenula još od kad sam ja išao u tu školu (do 1973g).Unutra haoc,nečistoća U moje vreme pod po hodnicima od ukrasnog kamena sa velikim akvarijuma 4 sa zlatnim ribicama itd)kom i obiljem cveća.
Dragi komentatori, da li ste videli objavu majke na fejsbuku koja je pokrenula sve ovo. Doticna gospoja koja pledira da bude tako multikulturalna, fina Novosadjanka je svoje neslaganje izrazila vrlo biranim kocijaskim recnikom. Nikoga ne branim ali i ne napadam. Nije on okupio decu druge nacionalsnosti pa ih naterao da dignu tri prsta. To bi vec bio problem! Manite se ljudi corava posla.
Nije normalno da par procenata manjina ima neuporedivo veca prava nego apsolutna vecina. U krajnjem ishodu to ce stetiti iskljucivo tim manjinama. Pratite demografsku situaciju na Severu Srbije i sve je jasno. Sto nas vise mrzite, kinjite i maltretirate, sve vas je manje. Ovim tempom vas vec oko 2030/35 nece biti uopste. U cemu je poenta, zbog cega to radite?
Komentare odbrane ovog "nastavnika" pod raznim nadimcima pise jedan te isti SNS bot sa zadatkom da dalje deli narod jer u tim uslovima SNS najlakse vlada.
Ovo je sve 1 osoba, a pluseve i minuse lupa kompjuterski program.
Inspekcija da konacno odradi svoj posao i kazni ovakvo deljenje dece na pozeljne Srpcice i nepozeljne ne-Srpcice
Smetalo@ A zaboravili ste da odavno po Vojvodini postoje mađarski kafići, mađarske radnje ili mađarski domovi učenika? Kako može neko da "gurne Vojvodinu u tu priču" kada je ona odavno u njoj?
Ja sam nacionalna manjina. Ovo je Vojvodina, koja je je u okviru Srbije. Dakle-prvo Vojvodina.
Ovakva vest je uznemirujuća.
P. S. :Dođoši, nemojte vređati, molio bih vas.
"Nacionalizam je, pre svega, paranoja. Kolektivna i pojedinačna paranoja. Kao kolektivna paranoja, ona je posledica zavisti i straha, a iznad svega posledica gubljenja individualne svesti; te prema tome, kolektivna paranoja i nije ništa drugo od zbir individualnih paranoja doveden do paroksizma. Ako pojedinac, u okviru društvenog projekta, nije u stanju da se "izrazi", ili zato što mu taj društveni projekt ne ide na ruku, ne stimuliše ga kao individuu, ili ga sprečava kao individuu, što će reći ne daje mu da dođe do svog entiteta, on je primoran da svoj entitet traži izvan identiteta i izvan tzv. društvene strukture. Tako on postaje pripadnik jedne slobodnozidarske skupine koja postavlja sebi, bar na izgled, za zadatak i cilj probleme epohalne važnosti: opstanak i prestiž nacije, ili nacija, očuvanje tradicije i nacionalnih svetinja, folklornih, filozofskih, etičkih, književnih itd." - Danilo Kiš
Da nije bilo te i takvih pesama, i tog i takvih ljudi u bivšoj državi, danas ovaj nastavnik ne bi mogao da srpsku decu nazove srpčićima. Zmaj i ostali su se borili za to pravo koje bi neki sada da nam uskrate...
Znamo vrlo dobro šta se desilo kada su se napravile podele da su jedni bolji o drugih,a drugi krivci za sve što su rekli prvi. Tada su pobijeni preko 6 miliona ljudi zbog necivilizovanih ideja NSPD prema ljudskim pravima,boji kože,religiji,poreklu i neprpadanju superiornoj rasi.Tada su,isto kao sada ljudi ćutali,nisu reagovali,dok nisu sami došli na red,a tada je bilo kasno.Zato se hitno,na svaki način moramo odupreti zlu fašizma mržnje i podela koji je uvučen u srbiju na podmukao način.
Ako je ovaj lik birao decu i razvrstavao onda nije normalan, cisto zbog samog razvrstavanja i niceg drugog. To isto kao da je reko ajd vi debeli izadjite iz grupe slikam se samo sa fit decom. Nemoz covek da bude fit u svojoj drzavi... Al ako je uzeo svu decu i slikao se nema tu problema. Sva deca u Srbiji su mali Srpcici. Kao sto su sva deca u Americi mali amerikancici. Kod nas se vrlo lako podrazumeva Srbin = nacionalnost. A kako onda da kazes Srbin = drzavljanin srbije. Svi Srbi u srbiji bez obzira na nacionalnost bi trebalo da pevaju himnu, postuju drzavu i slicno, slikaju se pred zastavom, ljube zastavu ako treba itd.
Imate nešto protiv Srba i Srpčića pa prijavljuete inspekciji? Šta da je nastavnik Rom napisao Romčići moji? Ajmo svi da postanemo amorfna masa bez pola, nacije, opredeljenja....
U NS 76posto su Srbi a ne 95posto kao što je neko rekao...e sad što ovaj nastavnik na zameni ostavlja na društvenoj mreži takav komentar uz sliku dece kojo predaje je verujem bezazlena glupost...jeste videli ko sve na žalost u zadnjih par godina dolazi da predaje deci u osnovnim školama...majko moja,dobro još naša deca uz sve ove kovid mere i funkcionišu a ovako preterana reakcija zbog nekog vola što voli da se slika i da bude što zanimljiviji na društvenim mrežama je čista glupost
Dragi ljudi, roditelji, svi:
Slikao je MALOLETNU decu i postavljao slike na SVOJ pofil na društvenim mrežama.
Sve i da zanemarimo sadržaj slike,(a ne smemo da ga zanemarimo), TO NIJE U REDU.
Zašto da slika mog/vašeg deteta, koje ste poslali u ŠKOLU, visi na nastavnikovom profilu na društvenim mrežama?!
I za objave u vezi škole, na školskim sajtovima se traži saglasnost roditelja.
Ovi što pominju Amerikance su malo pobrkali lonce, pošto i vi kad odete tamo i dobijete državljanstvo ste AMERIKANAC srpskog porekla. Isto tako, kada bismo svi ovde bili SRBIJANCI (i Srbi i Mađari i Rumuni i ostali sa državljanstvom Republike Srbije) bilo bi ok da se nastavnik slika sa svima i da kaže "Mali Srbijanci moji". Ovo što je uradio je samo nipodoštavanje ostale dece. Šta sada, primera radi, troje dece koje su druge nacionalnosti (a DRŽAVLJANI su Republike Srbije) treba da stoje pored i gledaju u plafon, ili da se osećaju posramljeno. Čak i da stanu sa ostalima kladim se da bi ih neko dete pitalo "šta ćeš ti ovde sa nama?!". Ovo je put u fašizam, a pošto većina ovo po komentarima podržava samo pokazuje u kakvom društvu živimo.
Zapitajte se gde ste pogrešili u vaspitanju kada vaše dete, druge nacionalnosti, dolazi revoltirano kući i žali se kako su se njegovi drugari slikali i pokazivali tri prsta. Iz sprdnje je moglo da se pridruži, ne bi mu otpala ta tri prsta i promenila nacionalnost. Dete je zadojeno mržnjom, dok srpstvo poštuje ljubav i toleranciju. Miloša poznajem lično, osoba je koja bez predrasuda prihvata sve ljude, od siromaha do univerzitetskog profesora, beskrajno pozitivna ličnost!
Opet pljuvanje po Srbima. Da je u Francuskoj rekao "Francuščići moji" sve bi bilo u redu zar ne? Nismo mi Džedaji već Srbi. Zar je sramotno reći da si Srbin? Ovaj bezobrazluk bi morao da bude kažnjiv a ne da se nadobudna prosvetna inspekcija ostrvljuje na nastavnika.
Zašto je zločin biti Srbin u Srbiji? Polako se vraćamo u komunizam gde samo Srbi nisu smeli da kažu da su Srbi! Jos malo će se u logor ici ako se javno izjasniš da si Srbin! Ne mogu u Novom Sadu Srbi da smetaju, želimo ista prava kao što imaju manjine!
U skoli, a i inace, deca treba da su samo deca. Treba raditi na tome da razmenjuju svoja iskustva, uce obicaje jedni od drugih, da idu na slave, rodjendane, i druge obicaje kod drugara drugih nacionalnosti, i tako uciti kroz zivot i siriti svoje ljudske vidike. Treba da zajedno slave i svoj i drugarov Bozic, da nauce i o obicajima drugih vera. To ih nikako nece uciniti manje pripadnikom svog naroda. Dakle ucitelju- moglo je i moji "djacici", "skolarci", "drugari".... Ali verovatno kod takvih kao sto si ti i pripadnici sekte koja vlada mrznjom i nije moglo...
Bljakkk. Čuj "jaka stvar u pm" Grozno je jaka, odvratno je jaka, nenormalno je jaka. Kao i svi vi koji mislite da je ovakvo postupanje prosvetnog radnika nebitno.
zivimo u multikulturalnom drustvu, da razni narodi dele znakove jednog naroda, koji su vec doveli kontroverzu na balkanu, je glupo.
evo ja sam rusin, ja nikad necu podici tri prsta. sto? jer to nije znak mog naroda. ovakvo ponasanje bukv deli razred na srbe i "ostale" i moze da dovede do zestokog maltretiranja i da kompletno odvoji manjine od razreda, ako je atmosfera bas takva. ja sam imao srece pa su moji drugovi u osnovnoj i srednjoj postovali moju etnicku osnovu, ali kako stvari napreduju, ovo sto sam vec napomenuo mi deluje bas strasno i svakog dane vise i vise moguce.
nije ovo o zabrani srpskih znakova i "srpstva", nego vec kako postoje mesta gde neko moze da bude ponosan na svoje poreklo, skola nije jedna od takvih mesta. ps stojke mi je bio zamena u svetinoj.
Ne mesajte Zmaja u ovu pricu.
Pesma nastala u drugo vreme i u drugoj drzavi, pa je i znacenje stihova suprotno ovom sto je uradjeno danas.
Toliko.
Ne brkajmo babe i zabe.
Svi vi koji pravdate ovog "nastavnika" niste shvatili sustinu, a to dalje implicira da nemate razvijenu moc rasudjivanja. To je isto kao kad na pismenom iz srpskog jezika promasite temu. Dakle.. kec k'o kuca.
Zavrsila sam svih 8 razreda osnovne skole u pomenutoj skoli pre nekoliko decenija. Pevala sam u horu. Na svakoj priredbi je glavna pesma bila po stihovima Branka Radicevica: kolo, kolo, naokolo, vilovito plahovito okiceno zacinjeno... I sledi po jedan stih za sve narode i narodnosti u Jugoslaviji... Takav je nekada bio Novi Sad.
Jeste, jaka je vest. To su necija deca iskoriscena za nekakvu fotografiju. Ko si ti da moje dete slikas i kacis na svoj profil? Ko tebi daje za pravo? Sa decom je jako lako manipulisati.
Nadam se da ce covek odgovarati i dobiti primerenu kaznu. Moje dete je Srbin ali zivot cu posvetiti da ovakve stvari ne radi. To si dobio slucajno, nisi nicim zasluzio. Mogao je da se rodi u Madjarskoj pa da bude Madjar, u Portugaliji pa da bude Portugalac... Igra slucaja. Lekcija je da ne budi ovca vec covek. Da ne pricam da je ovo prilicno uznemirujuce za decu i roditelje koja nisu Srbi. Na sta ovo lici.... Vojvodina, heb..m ti zivot u sta se pretvorila...
Niko nikome ne zabranjuje da se izjasnjava kako hoce. Nastavnik, kao predstavnik drzave Srbije, u kojoj smo svi jednaki, ima vecu odgovornost od obicnih smrtnika da ne radi stvari kojima slabi temelje drzave Srbije kao multietnicke zajednice. Deljenje dece po bilo kom osnovu moze da postavi pitanje neutralnosti nastavnika pri deljenju ocena, time i o potencijalnom uskracivanju prava svima da se u potpunosti ostvare u zajednickoj drzavi Srbiji.
A šta to treba da se istražuje? A da, verovatno je sa učenicima vežbao neku tačku za priredbu....
Pa pogledajte mu profil na mrežama, taj nije ni za ovce da čuva A ne da vaspitava decu. Ali nažalost, ovo je Smrdija, pa će verovatno napredovati u poslu.
Dotični nastavnik hemije već nekoliko puta pravio slične ispade slikajuči i na društvene mreže postavlja fotografije maloletnih učenika uz neprimerene komentare za prosvetnog radnika.
Dokoni pop jarice krsti, pa tako I ovaj nas sud. Stvarno nemaju pametnija posla I prave kriminalce da jure. Pustite coveka na miru nista lose nije uradio.
Neka EU i Amerika donese otvoreno preporuku da se zabrani da se neko izjasni kao Srbin kad im vec to toliko smeta, a glavno pitanje zasto im smeta? Nije im smetalo da salju oruzije za rasturanje Jugoslavije i nije im smetalo da bacaju radioaktivni otpad po nama to je ok..
Zaboravih da priupitam: kako je ovaj nastavnik-genije koji deli decu iz razreda po nacionalnosti tretirao klince iz mešanih brakova? Da li se možda taj 'majstor' zapitao kako se osećaju deca koja nisu na slici, a sutra treba da budu u učionici sa nastavnikom koji ovako rezonuje?
Deca su to - da li iko razmišlja o tome kako će oni sutra kad odrastu tretirati druge ljude oko sebe?
Tako su se i u Prištini u početku delili na srpski i albanski korzo, srpski i albanski kafić, srpske i albanske škole... Jel to ikome donelo nešto dobro?
Ne gurajte Vojvodinu u tu priču. Ni po koju cenu.
Zaista je cudno u sred Srbije u gradu gde zivi 90% Srba da je cudno ako neko digne 3 prsta?To moze odredjenoj manjinskoj grupi da smeta i odredjenim medijima,pojedincima i nekim kombi strankama!Meni kao gradjaninu Novog Sada ovo jako prija i podrska!!
Mene zanima šta bi se desilo da je isti nastavnik istom prilikom napravio i okačio fotografiju sa drugom grupom dece sa opisom npr. "Mađarčići moji" ili "Romčići moji"...
Kakvi su ovo komentari i kakva je ovo zamena teza? Aman bre ljudi nije problem nikakav izjasniti se kao Srbin ili kao pripradnik bilo koje nacije, ali je OGROMAN problem kad nastavnik u jednom razredu počne da deli decu po nacionalnosti.
Samo kao paralela: kako bi komentatori reagovali da je u nekoj školi nastavnik madjarske nacionalnosti postrojio isključivo decu Madjare i objavio to na mrežama uz komentar 'Madjari moji'?
Ja mislim da bi pohisterisali ovi što ovde lupetaju i brane ovog veselnika koji deli decu.
Ništa niste naučili iz devedesetih, ponavljači... Lekcija koju ste propustili se zove ''Kako jedan nacionalizam radja drugi'.
Pametnima dosta, a ovim drugima ionako ne vredi pričati.
Većina se buni kako ne čovek ne može da bude Srbin u (svojoj) Srbiji. On može da bude Srbin i na Mesecu što se mene tiče, ali tako ne može da naziva nikog drugog.
"Srpčići moji." - evo sad ću da bljucnem od Srpčićizma!
Hajde, Srbi, prestavite da kukate da ste ugroženi. Smeta vam trener Hrvat, smetaju vam svi koji nisu Srbi, u Srbiji koja je država svih njenih građana. A u Americi su svi Amerikanci jer su svi odnekud došli, kao što bi u Vojvodini svi trebalo da budu Vojvođani, jer nikome preci nisu bili ovde pre tri-četiri veka, a mnogima ni pre dvadesetak godina.
"Члан 8.*
У школи су забрањене активности којима се угрожавају или
омаловажавају групе и појединци по основу расне, националне, језичке, верске
или полне припадности, односно политичког опредељења, као и подстицање
таквих активности."
"Komentator" Nidza jako voli da zloupotrebljuje slobodu govora na 021 i svaki put plasira namerne neistine o procentu Srba u Vojvodini i Novom Sadu.
Da ga ispravim, u Novom Sadu (ako je to uopšte bitno) nema 95% Srba.
Ovo što je nastavnik uradio je skandalozno.
A oni koji "ne vide ništa sporno", znači podržavaju da nastavnici u recimo Hrvatskoj ovako okupljaju đake u mešovitim sredinama i kolektivno ih nazivaju Hrvatići ili dele na Hrvatiće i ostale.
Ali ne, oni bi odmah digli balvan-revoluciju na Hrvatići.
Kada dođeš iz Veliku Planu po stranačkoj liniji
(jer u N.Sadu nema nezaposlenih hemičara) kod
iste takve direktorice, a treća je u nizu u zadne
četiri godine efekat je vidljiv.
I nije mu ovo prvi spad takvog tipa bilo je i u Tozinoj
gimnaziji ali se stvar uspešno zataškala.
Istina je da nastavnika na zamenu ne možete lasom uhvatiti
u zlatnom dobu ali ni ovakvi nam baš ne trebaju.
Pekar 3 god. iskustva = 120.000
Nastavnik 30 god. iskustva = 60.000
Pa navalite svi koji očekujete raspust od 3 meseca
razumne roditelje kojima dečica ne dolaze na
nastavu ili od 10 predmeta imaju 8 jedinica.
Slikao se sa srpskom decom sa uz sliku nazvanu "srpcici" i to sve u Srbiji. Nije se slikao sa decom druge nacionalnosti pa da bude sporno. Izgleda na Novoj nisu bas sasvim svoji.
U Novom Sadu je zabranjeno reci da si Srbin? Reci cu to na izborima. I zapamtite, daleko su iza nas sedamdesete i osamdesete kada ste nas proganjali i maltretirali. Pripazite.
Ko je protiv Srbije sigurno nije digao 3 prsta. Dokle vise nas treba da bude sramota sto smo srbi. Svi drugi jacaju i slave i pre svega edukuju decu u nacionalnom duhu. Alo bre zivite u Srbiji! Kako se nijedan amerikanac ne buni kad mu slave naciju
Pa gde smes u Srbiji reci da si Srbin, to je danas sramota. Zato smo tu gde smo. Da je odeljenje podeljeno na Srbe i na manjine, to bi bio skandal, a ne ovo.
"Nakon što smo dobili te informacije, preduzeli smo sve neophodne mere da istražimo kakva je situacija u pitanju i o čemu se tačno radi, tako da je to sve u postupku. Preduzećemo sve neophodne mere da istražimo slučaj".
Čitaj: "Ovo će se zaboraviti već sledeće nedelje. Idemo dalje!"
„Nastavnika“ pod hitno osloboditi brige o Srpčićima u Novom Sadu i poslati ga (sa svim drugim veliko-srbima) na Kosovo da se tamo divi „Srpčićima“ i pokaže svoju ljubav, hrabrost i patriotizam. A možda usput tako mnogobrojni, inteligentni i snažni uspeju da privuku Kosovo pod ovu ovde šljivu.
Узо деда свог унука,
метн'о га на крило,
Па уз гусле певао му
Што је негда било.
Певао му српску славу -
И српске јунаке -
Певао му љуте битке -
Муке свакојаке.
Деди око заблистало,
Па сузу пролива,
И унуку своме рече
Да гусле целива.
Дете гусле целивало;
П' онда пита живо:
"Је ли, деда, зашто сам ја
Те гусле целив'о?"
"Ти не схваташ, Српче мало!
Ми старији знамо!
Кад дорастеш, кад размислиш,
Каз'ће ти се само!"
Ово одавно није земља српског народа, па ни не чуди разапињање на крст човека који је написао нешто сасвим нормално.
Гура се агенда да је срамота бити Србин у Србији.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Istraga zbog fotografije sa "Srpčićima" u osnovnoj školi u Novom Sadu
Autor: 021.rs
Novi Sad
•08.02.2022.
•13:32 > 13:31
Komentari 196
Fasisti
2. Iako je APV imala velika ovlascenja, svi su znali i postovali da je deo Srbije i da su Srbi vecinski narod (osim pojedinih strogo Madjarskih sredina), ALI isto tako se znala i postovala razlika u mentalitetu u odnosu na "juzno od BG" i tacno se znalo da "Srbijanac" podrazumeva i geografiju i mentalni sklop. Danas se u, jos uvek, multinacionalnom NS stavljaju na ulazu iskljucivo cirilicne table, zamera se sto istog nema u Vukovaru, a latinicne cete videti u centralnoj Srbiji.
3. Konacno, potpuna je zamena teza da je okacena slika sasvim normalna, a degradiraju se kritikom prava Srba. Prosto, ovakvom fotografijom se ponizavaju deca drugih nacionalnosti, koja treba da gledaju nastavnika koji slikom stavlja svoje Srpcice u prvi plan. Odvratno, fasisticko ponasanje.
4. Za kraj, notorna laz je da su komunisti proganjali samo pravoslavne popove, te da su Jugosloveni, a pogotovo partizani bili samo Srbi, za razliku od koljaca i saradnika nacista i fasista, cetnika.
Toliko!!!
Siki
/
najvise partizana je dala hrvatska.
Zoca
Jovan
Srpčetina
Ok
Pravi Patriota
Budi Bog s nama....
Mikitza
Pusti vodu za sobom.
Glas razuma
Ti isti će i dalje podržavati takvu politiku i sada će glasati za crveno-crnu koaliciju.
Dok mi sve vreme imamo praktično isti režim na vlasti, uz manji prekid, i njih koji se basnoslovno bogate i fućka im se za ove priče.
KLF
Jezici manjina su ovde isto službeni jezici. Jel vama to niko nije rekao kad ste došli u Vojvodinu?
Ok
No, o reagovanju i percepciji istog ne bih da komentarišem, napisali ste sve. No, ja na tako nešto nisam ni pomislio. Nastavnik ni po čemu nije kriv!
Priča
Na vaš komentar i komentar ostalih na ono što je čovek sa nazivom Ok napisao, zaista mogu da kažem da je vaš naziv kukulele priča o vama. I dobro vas opisuje. Na kraju, inspekcija je rekla svoje. Komentator Ok je mislio da niko ne sputava druge osobe da govore stranim jezikom u službenim prostorijama, da idu u školu, na konto manjine dobijaju ekstra bodove za upis u školu itd. Dok manjina sputava većinu pričama o diskriminaciji i sl. A reakcija bi trebalo da usledi, jer je krajnje nekulturno govoriti stranim jezikom u prisustvu kolega koji govore srpski jezik koji je službeni jezik. Reakcija bi bila: molim vas da se ponašate civilizovano. Fizička reakcija ne dolazi u obzir, a to što vas je na to asociralo je i dalje priča o vama.
Komentator Ok je dao komentar koji je vrlo realan i jasan. Većini.
Vladan
Za početak te priče kako su se samo Srbi “preimenovali” u Vojvođane i Jugoslovene nemaju nikakvog utemeljenja osim u bolesnoj želji da sve takve svojatate kao zabludele ovčice; tako i ta kuknjava da su samo pravoslavci bili proganjani dođe na dnevni red samo kad treba da opravdate neko svoje sektaško divljanje, što samo navodi na logičan zaključak da vas očigledno nisu dovoljno dovodili u red. A čak i da te svoje ideje podignete na nivo svojih drugih “verovanja” i tretirate još jednu zabludu kao činjenicu, neko pametniji među vama bi se zapitao kakva je to vera i crkva kad je se pravoslavci masovno odriču, i na šta liči to vaše patriJocko divljanje kad toliki Srbi “neće da budu Srbi”. Nažalost pametnih među vama nema, davno su se razbežali.
ovo nije
A ovako na sliku staviti samo pripadnike 1 nacije - jako problematično i zahteva inspekciju i kaznu.
Zašto su druga deca izopštena sa fotografije?
Jesu njihovi životi i nacionalnost manje vredni?
Treba da se prekrste i promene naciju da bi zavredili da ih ovaj nastavnik pozove na slikanje?
Brane
ns ja
Svakako sam naveo da, u prošlosti, dok smo nas Srbe preimenovali na "vojvođane", "jugoslovene", "eskime"...itd, i preveravali na način relativizacije i pljuvanja isključivo srpske pravoslavne vere, i "modernizacije" ateizma isključivo i većinom u nas Srba(!), istovremeno su ostali narodi i narodnosti bivše SFRJ u 99% slučajeva zadržavali svoju pripadnost (vera im je takođe ostala jaka-netaknuta - niko nije u ime komunizma i ateizma pljuvao katolike, protestante, muslimane, niti jašio njihova sveštena lica i posprdno se ponašao prema njima, čupajući ih za brade itd..)
Za ograničene i zlobne, evo npr Rusini su se u 99% slučajeva izjasnili kao Rusini-a malo ili niko kao Jugosloven, isto tako i "Vojvođan" (za razliku od preverenih Srba)
Pitanje religije kao ličnog izbora, morate ŠupeteVladane da priznate svima pa čak i nama pravoslavnim Srbima!!! Sprdajte se i sa svim ostalim pripadnicima versko-etničkih grupa-čisto radi ravnopravnosti!
Ili bolje nemojte, bar dok ne shvatite nivo svoje ohole gordosti i beznačajnosti u ovom svetu.
Ovo da ponovim nije vest, nego provokacija i uključivanje alarma na ključnu reč "srbin", "srpski" "srpska" itd...
Čovek se slikao sa svojim učenicima i okačio bezazleni komentar koji je gorepomenutim odmah zasmetao da se ostrve kao hijene i raspru mržnju i zarade svoju platu kod "neovisnih udruga"
kukulele
NE SMEMO, nipošto ne smemo da reagujemo kada ljudi drugih nacionalnosti u službenim prostorijama govore slovačkim, mađarskim, kineskim i drugim jezicima,
@"Ok"
"NE SMEMO, nipošto ne smemo da reagujemo kada ljudi drugih nacionalnosti u službenim prostorijama govore slovačkim, mađarskim, kineskim i drugim jezicima"
Pa ovime si sve rekao o sebi covece, znati ti bi "reagovao" kad neko govori slovackim, madjarskim, rusinskim... jezikom u sluzbenim prostorijama?
Ti si pravi primer netolerantnog nacionaliste, i upravo zbog takvih kao ti postoji zakon o sluzbenoj upotrebi jezika gde stoji da: slovaci, madjari, rusini... IMAJU PRAVO DA GOVORE MATERNJIM JEZIKOM i u sluzbenim prostorijama.
Verovatno tamo odakle si ti, nema "drugih" pa ti smetaju Vojvodjanski gradjani.
Samo se molim bogu da ne zivis u Vojvodini i ne zagadjujes je svojim stavovima.
I smo jos nesto, Kinezi nemaju to pravo.
Дуле
@Ok
"ne smemo da reagujemo kada ljudi drugih nacionalnosti u službenim prostorijama govore slovačkim, mađarskim"
Da reagujete? Kako?
Fizički da se obračunate što neko u Vojvodini u kojoj su slovački i mađarski u Službenoj uotrebi u službenim prostorijama govori slovački i mađarski?
U službenoj upotrebi su ova 2 jezika!
Još 1x jer ste očito ili zlonamerni ili ograničeni - neka se učenici i nastavnik izjašnjavaju kao Srbi...
Ali nema deljenja na Srbe i ne-Srbe u školi.
Nema privilegija samo za Srbe.
Nema fotografija na kojima smeju biti Samo Srbi.
Vi ne shvatate namerno i samo ovde provocirate ili ste stvarno ograničeni?
Mama primitivac
Burić
Vladan
"ALI svi ostali narodi i narodnosti u 99% slučajeva ostaju pod svojim imenom i obavezno imaju jaku i netaknutu svoju VERU!!??@
Ne bi trebalo da se čudim što likovi koji veruju u čike na nebu veruju i u ovakve stvari, ali sam ipak fasciniran. Dečko, čak ni među talibanima nema 99% vernika, pa ni ovde niti bilo gde drugde. Jeste tužno što vas ima i previše za ekipu koja u suštini pati od društveno tolerisanog mentalnog oboljenja, ali za tu vašu boljku stvarnost je najbolji lek.
Ok
Nastavnik nije uradio ništa loše, nikoga nije terao ni na šta i ako bude na bilo koji način odgovarao, ovo je poraz jedne države, društva, nacije, ljudskosti, poštovanja, ljubavi, različitosti i DA te punouste jbn tolerancije. Ovo je jedan očit primer diskriminisanja Srba u rođenoj državi!
@OŠ "Đorđe Natošević"
Anketa je odlična, dobar potez, pozdravljam sve i to što ste napisali je vaša potpuna neobaveštenost i slobodna percepcija koja nije dobra. Anketa bi trebala da UKAŽE na mnoge doživljaje dece osnovnoškolskog uzrasta i mnogo će vam, kao roditelju, pomoći u daljem vaspitnom radu sa vašim decom.
mama novosadjanka
Molim novinare za istraživanje!
ns ja
Zato sam i napisao da odgovor zapravo i nije za tebe, nego za ljude koji razmišljaju o problemu, a pročitali su i tvoje pljuvanje..
Ti si samo jedan u moru malih miševa kojima je neko objasnio šta je danas "moderno" i naučio te da čitaš i pišeš..lepo je biti kao ti, i Bora Čorba ima jednu (staru) pesmu koja opisuje takvo stanje, i nažalost veoma je tačna
Srbenda
Što je objavio fotografiju maloletnika na internetu bez odobrenja roditelja? Što je počeo da prebrojava krvna zrnca? Šta time on uči decu? Da li je dostojan tog zvanja?
Prvorođeni tupo ponavlja živela Srbija a SAKRIVA broj umrlih, broj obolelih od karcinoma i plućnih bolesti i broj iseljenih.
Kroz ovakvo nastupanje i nepromišljenu podršku ne da neće živeti Srbija nego se nastavlja ovaj uspešan projekat crveno-crne koalicije - uništavanje Srba.
@Roditelj
"Priča se da ga je prijavio roditelj devojčice koja ne može da nauči za dvojku.... Priča se."
Ne znam gde ste čuli takvu priču, evo ja čujem sasvim suprotno - da ovaj nastavnik Srpčićima daje veće ocene za manje znanja, a da deci koja nisu Srbi zabiberi ocenu manje. Priča se.
.
Nisu problem Srbi i Srpcici.
Problem je sto ovaj "nastavnik" nije iznasao mesta na slici za ostale.
Drugi djaci ne zavredjuju slikanje i tepanje?
To je razdvajanje po nacionalnosti u skoli, a to se ne sme i bice kaznjeno, nadam se.
Ko od Srba se u 2022.oseca ugrozeno, nek se obrati vladajucoj partiji.
Milan
Djoka
Šupete-pete
Jeste konsultovali nekog profesionalca?
Jeste probali da tražite drugo mišljenje?
Iskreno...
@Humpty Dumpty
Roditelj
Gradjanin
Nisu problem sto je isti nazvao srpcici, neki nastavnik mogao je nazvati bosančici, madzarcici već sto komentatori podržavaju slikanje i obljavljivanje istih javno to jest maloetne dece sto je zabranjeno i krivično Delo.
Čak možda postoje i elementi pedofilije zbog slikanja dece od strane recimo trećeg lica.
Roditelji čija su deca na slici trebalo da tuže prvo nastavnika, školu i ministarstvo prosvete zbog navedenog krivičnog dela prema maloljetnoj deci a bome i možda zbog pedofilije.
Pametni će da razmisle ko sme da slika njihovu decu i gđe će objaviti, a ostali vjerovatno se ponose tim slikama dece.
Ђорђе Ивковић
Humpty Dumpty
Pošto vam je ovo super većini, evo ja se sutra slikam sa mojim Mađarčićima ,Rusinčićima, Crnogorčićima i Ćevepčićima!
Uroš
ns ja
Šta ti smeta u mojoj kovanici; ono "pravoslavni" ili "komunista"?? Jel da, da ti smeta "pravoslavni"?! Priznaj, nemoj da lagiš
Biti potpuni levičar i partizan, obožavalac eks SFRJ i onda shvatiš da je taj partizanski duh nekako čudno nestao i država se pazi, raspala EJ čim je i Srbija, koja je dala najviše partizana i najviše žrtava za zajednički državu, poželela samo ono što su sve jbne SFRJ republike već imale !?
Svima je poznato da su partizani jašili pravoslavne popove(!), ali nikada nisu jašili fratre i "svećenike"(!?) niti hodže i imame (!?) PA ZAŠTO???
Ako je "religija opijum za mase" zar nije to onda svaka religija, a ne samo naša srpska pravoslavna, E moj ti!? Zato povratak i duboko poštovanje jedinoj ponižavanoj, pljuvanoj I OTIMANOJ, na području čitave eks YU -a države koju sam najviše voleo (a najviše je bila država)
I zato pravoslavni komunista, jer ako su bili i postojali katolici i muslimani i itd. komunisti - (a ne projekat preveravanja srpskog življa(?) pa i vojvođanizacijom - jer "svi mi Srbi smo ljudi i zovemo se "nije bitno kako" jugosloveni i vojvođani, eskimi itd.." ALI svi ostali narodi i narodnosti u 99% slučajeva ostaju pod svojim imenom i obavezno imaju jaku i netaknutu svoju VERU!!??
Ovo je odgovor svima koji su i dalje zbunjeni četniko-partizanskim relacijama (nema ustaško-partizanskih problema u HR!) jer dragi Srbi delite se samo na veru i neveru, nema druge podele!!!
maca
A da niste Srpkinja, isto bi ste mislili i ne bi Vam smetalo?
I ja sam Vojvođanka, srpkinja odgajana tako kako je i red u Vojvodini, volim svoje i poštujem tuđe, ljude delim na dobre i zle i veoma mi smeta prebrojavanje krvnih zrnaca
@RODJENA NOVOSADJANK
A i kako da vas ne zanimaju botovi kad ste vi lično režimski bot koji se ovde manifestuje pod X imena i u oba pola?
Puna podrška svima koji nisu zaslepljeni jednoumljem, mržnjom prema drugima i koji ne prebrojavaju krvna zrnca i ne favorizuju đake ove ili one nacije.
Pošto ovaj tzv. nastavnik na svojoj fotografiji nije našao mesto za đake koji nisu Srbi, ne treba ni za njega da ima mesta u obrazovnom sistemu koji finansiraju i pohađaju sve nacionalnosti.
RODJENA NOVOSADJANKA
Mirjana
/
Jer jedno je jasno, nisu Madjari Vojvodinu izgubili zato što bi ona bila srpska, nego zato što su bili vitezi grube sile te odricali pravdu mnogim narodima Vojvodine….Vojvodina će prema tome konačno biti naša, ne od potpisa mira u Trijanonu, nego od onog dana kada mi prezremo sve preživele nacionalističke fraze, kada nadjemo način da zadovoljimo raznorodno stanovništvo Vojvodine…, kada mu ostavimo mogućnost poistovećivanja sa Evropom, a ne sa Balkanom, kad mu u prvom poistovećivanju budemo mi prednjačili….
Ne gospodo šovinisti srbijanski karakter administracije, nego evropski karakter celokupnog našeg života…”
Vasa Stajic o Vojvodini pre 100 godina
@Ш
09.02.2022 • 21:03
"Najteze je biti Srbin u Srbiji!"
Ako se zaista, ali zaista tako osećate... obratite se "patriotskoj" SNS koja vlada 10 godina.
Ako se Srbi u Srbiji u ovolikoj meri koliko komentari kažu osećaju obespravljeni, ugroženi, posramljeni... kriv je vaš SNS režim koji vlada na podelama i konstantnoj izmišljenoj ugroženosti Srba.
Zašto su uz patriotsku vlast Srbi u Srbiji u 2022. ugroženi?
Šta je SNS onda za 10 godina uradila da Srbi više ne budu "ugroženi"?
Ne, u Srbiji nije najteže biti Srbin. Najteže je biti normalan.
Inspekcija da takođe proveri ocene koje je ovaj nastavnik davao i da li "srpčići" u proseku imaju više ocene od ne-srpčića jer je očigledno da ovaj nastavnik ima miljenike, pa je za očekivati da njima gleda kroz prste na štetu ostalih.
Ovaj nastavnik Deli decu ne prema uspehu, vrednoći, ponašanju... nego prema nacionalnoj pripadnosti - težak, težak prekršaj.
Profesor
August Landmeser
Da li STVARNO treba bilo kome objašnjavati koliko je OZBILJNO i kuda vodi kada krene prebrojavanje i razdvajanje po nacionalnoj osnovi?
Pa ne moramo ići u nacističku Nemačku, eto je naša skorašnja prošlost u neposrednom okruženju!
Nebitno da li nastavnik razume ili nerazume - nije dostojan zvanja nastavnika.
Šupete-pete
Majku ti.... pa ovo je Other side gde mi živimo bre!!!
Sava
K
Anti-nacionalista
Godo
Advokat
Ш
Bob Rock
Predlažem svim roditeljima čija deca su slici da tuže školu, nastavnika i ministarstvo prosvete jer to je krivično Delo.
A vi sto slikanje maloletne dece podržavate vjerovatno imate neki kompleks ili sklonost ne daj boze prema pedofiliji sto je isto teško krivično Delo.
Bole
Goki
deda
.
Niko, ama niko nikad nije rekao da je u Srbiji nepoželjno se izjasniti kao Srbin. Tezu o ugroženosti Srba potura SNS jer tako najlakše vlada.
I ovaj "nastavnik" i ovi đaci sa slike neka su Srbi koliko god hoće, to nije problem.
Problem je u školi deliti decu na poželjne Srbe i nepoželjne ne-Srbe.
Problem je što se "nastavnik" slikao samo sa Srbima, što tepa samo Srbima, što očigledno favorizuje samo Srbe.
Možda samo srpskoj deci daje veće ocene?
U školi se deca ne smeju ovako deliti i protiv ovakvih podela treba i da su oni među vama koji su najveći Srbi.
Sutra vaše srpsko dete može postati nepoželjno zbog neke druge karakteristike koju je steklo rođenjem, a ne izborom.
ps. Neko je pitao šta znači autošovinizam.
Autošovinizam = apsurdna mržnja prema Vojvodini od strane onih koji žive u Vojvodini i sebe smatraju patriotama.
Srpkinja
U Srbiji sve imaju. U Srbiji su kaznjeni Srbi. Sramota
Mile
ns ja
Razumeš ili treba da ti lamentiram?? Hajmo ograničiti samo na Slavoniju na primer - da li si svestan kolika je tamo OPASNOST biti Srbin, a da ne kažem da se još i naglas tako IZJASNIŠ ili DA PROGUNĐAŠ na temu ZABRANE upotrebe SRPSKOG jezika ČOVEČE!!!??? Ovo što iznosim nije nikakvo raspirivanje, to je etablirano i uobičajeno ponašanje u EU!!!
Znači druže OVO NIJE VEST, taj nastavnik ni slučajno nije čak ni za poređenje sa gore navedenim, gnusno je izvučeno iz konteksta i napadnuto ostrvljenim inovernim "srbima" koji se lako pale na ovakve "vesti" i žive za iste a o sebi pričaju da su vojvođani i mrze "dođoše" au al ste mi brižni "multikulturalisti"!
Gadim se SNS-a i nemoj da mi neko blekeće da sam njihov bot, imam svoju glavu i mislim njom, levičar sam i to pravoslavni komunista!!!
I ne plaća me neki šugavi "nvo" da sikćem i trujem čim vidim ključnu reč "srpski" "srpsko" "srbin"..
Znam mnogo kojekakvih "rokera", "partizana", "levičara" - svi plaćeni od kojekakvih "NVO" svi ljigavi i svi dobro žive od antisrpstva, FUJ!!!
***(kad prebrojim po krvnim zrncima sve svoje najbliže drugove i prijatelje iz detinjstva i dan danas ,a ono sve Mađari, Hrvati, Rusini, jugosloveni, goranci... jbt-e tek po koji Srbin (!?), pa nemoj me TI ubeđivati kako sam ja loše vaspitan!!!
Ovo nije vest ovo je PROVOKACIJA!!!
Cinik
Zoki
Nastavnica
Đaci su zamolili da ga više nikad ne zovemo na zamenu!
Nemanja
A za u glavu srbnuto kmečanje ima mesta još manje.
Viktor
Ns
Hvalite se svojim
"Stojketovo srpce"-
Vidi ,neko u isto vreme može biti dobar i jaaaakoooo glup, što je ovde ocigledan slučaj!
Takvi nam vaspitaci,ucitelji ,nastavnici,profesori NE TREBAJU,HVALA!!!!
Arman
A ovi zgroženi sa viber grupe su iskomleksirani
Jovana
Rodjena sam u Novom Sadu kao i moja familija.
Novi Sad je multietnički grad i nikad nismo dovodili u pitanje ko je Srbin, Hrvat, Madjar...
Nama iz Novog Sada je to normalno, ne znam kome to sada smeta, da li ljudima koji su došli pa odgojeni drugačije, koji nisu rasli u takvoj sredini, ne znam.
Nemojte nam trovati grad i našu decu mržnjom.
Vaspitana sam da vrednujem ljude po osobinama da li je čovek dobar ili ne, a ne po nacionalnosti, veroispovesti itd.
I ponosna sam što sam Srpkinja, volim našu kulturu, običaje i tradiciju.
Ne razumem zašto neko misli da treba da se stidi zato što je Srbin.
Ja sam više imala potrebu da odgovorim na ove komentare kad su već malo otišli predaleko.
Što se tiče dotičnog profesora, ne znam povod toga (da li je bilo u nekoj šali i dogovoru sa decom) pa ne mogu ni da sudim ali ako je ovo tako kako je sama priča napisana bez pozadine slažem se da ne treba deliti ljude a pogotovo decu i još naravno ne u obrazovnim institucijama.
.
SNS botovanje na kvadrat.
A broj pluseva i minusa se kompjuterski našteluje tako da SNS komentari uvek imaju bar 20% više pluseva, a pravi komentari bar 20% više minusa.
Zato, ne obaziremo se na broj +/-, a bome ni na broj "komentara" koji podržavaju ovakvo ponašanje jer više komentara štancuje 1 SNS bot pod više nadimaka.
Nemanja
Ako će nešto nestati do 2035. godine ovim tempom to je definitivno Srbija, ali ako se vi dole sa "Severa Srbije" ne nervirate, što bismo mi?
Tapkalo
Maja
Rekao nastavnik Srpčići, pa šta.
/
MonteDushano
002211
.
Ko podržava "Srpčići" ovde... taj podržava i da u, recimo, Vukovaru, neki nastavnik, nazovimo ga Hrvoje, ovako decu okupi i nazove ih "Hrvatići".
Ko kaže da su u Srbiji svi Srbi, taj kaže i da su u Hrvatskoj svi Hrvati, dakle Krajišnici su onda Hrvati.
U školi nema mesta deljenju po nacionalnom osnovu i to se mora suzbiti i kažnjavati, a to je posao inspekcije. Sad da je vidimo na delu konačno.
Tian
1. masovno je prisutan osecaj uvredjenosti od strane Srba koji uporno tvrde da su im aprava oduzeta ( ne znam koja prava)
2. masovno je prisutan i osecaj da su manjinama ovde data sva mogu ca prava (koja su to sva moguca prava?)
3. ko nema argument odmah preti i psuje ove druge (tu prednjace ovi sto tvrde da su im oduzeta sva prava)
4. oni trezveniji su lepo zakljucili da ovakvom ponasanju nije mesto u skoli
5. nastavnik je slikao samo srpsku decu, gde su bili ostali? to nismo utvrdili
6. mi koji se ne slazemo sa ovakvim ponasanjem nastavnika na radnom mestu smo prozvani autosovinistima ( sta to znaci?)
7. ljudi, jako ste , jaaako glupi!
8. ne moze ovako u vojvodjanskim skolama, jedno je biti ponosan na svoje poreklo, veru, grad, drzavu, obicaje... a nesto sasvim drugo biti kreten i nacionalista, sovinista, busati se u grudi jer si eto pripadnik neke vise rase i nacije kojoj belosvetska agenda ne da da prosperira!
9. ja sam sve ovo vec jednom prosla, 90-ih Moja dece nece kroz to prolaziti, ja vam kazem!
Varmeđaš
Marko, Liman
Лиманац
Коме могу да сметају сметају српски поздрав са три прста и српска омладина?
@3maj
andrija
Stop šovinizmu Uvek
Став 1: Uvek cu se izjasnjavati kao vojvodjanin, jer ja sam svih 20+ nacionalnosti koje zive na ovim prostorima koja je multietnička zajednica.
Дакле, делимо се коритом Дунава јер смо против дељења?!!!
Став 2: Svaka podela u Novom Sadu ili u celoj drzavi nije dobrodošla jer time dobijamo mržnju koja je dosla ovim rezimom i onim iz devedesetih.
Док ниси смео да кажеш да си Србин и да пишеш ћирилицом под претњом санкцијама(отказом у фирми у мом случају), владала идила и благостање? Да, да, како да не... Маспок и којешта друго у опште није постојало...
Став 3:Tri prsta je stari fasisticki ili ustaski pozdrav treba ga zabraniti
Погледати слику Паје Јовановића "Таковски устанак" (10о година пре настанка фашизма).
ciga
Grupišeš ih već sa veronaukom !
Doner
Ovo je zlo i zaglupljivanje dece i dotični treba da bude sklonjen iz prosvete.
Nacionalizam je zlo a ko misli da nije ograničen je, primitivan i kratkovid.
Od 4.aprila će ovo pitanje morati da se reši da bismo živeli kao sav normalan svet. Da se priča o poslu, karijerama, novcu, znanju, progresu a ne temama za sirotinju i neuspešne, a to je tema nacionalizma
Limance
Србија до Токија
Grgin batler
Dragoljub
3maj
Vlada
Hrtkovcan
A, ja sam Hrvat iz Srema i doziveo sam da '92. nastavnik na casu trazi da dignemo ruke mi Hrvati, da vidi koliko nas je ostalo...
I sta cemo sada - da se ceramo tako do sudnjega dana i poslednjeg Srbina i Hrvata ili cemo budalama da kazemo "NE" ipak nesto ranije? :)
Domagoj
Postojala je priča da su deca loše radila kontrolni iz srpskog, i da su najbolji jedva trojke dobili.
Posle su se slikali u fazonu "srpčići" (oni koji su znali srpski i provukli se ) i te trojke su zapravo tri prsta .
Uzgred jel zna neko da li leti AirSrbija do Tokija?
Stojketovo Srpče
Politikolog
Anja
Lala
/
@Komentator
Jelena
S
Дуле
Voja
Tako se vaspitavaju deca
Samo tako
Bacvanin
Svaka podela u Novom Sadu ili u celoj drzavi nije dobrodošla jer time dobijamo mržnju koja je dosla ovim rezimom i onim iz devedesetih.
Zbog ovakvog ponasanja i nekih ucenika koji su se ovako isticali u srednjoj skoli dobijao sam pretnje ubistvom(klanjem) jer sam katolik i zato sto sam isao na gradjansko vaspitanje jer me religija ne interesuje.
Tri prsta je stari fasisticki ili ustaski pozdrav treba ga zabraniti, Vuk Draskovic ih 90ih prekrstio u kao stari srpski pozdrav... Pozdrav
Detelinarac
Makarije
Makarije
Dragan
salajka
NN
.
Ovo je sve 1 osoba, a pluseve i minuse lupa kompjuterski program.
Inspekcija da konacno odradi svoj posao i kazni ovakvo deljenje dece na pozeljne Srpcice i nepozeljne ne-Srpcice
Ne smetaj
Lustracije
KOMENTATOR
Ovakva vest je uznemirujuća.
P. S. :Dođoši, nemojte vređati, molio bih vas.
Suština
waldorf&statler
slično
Banderaš
Pero
Novosadjanin
Musa kesedžija
Svrkota Ivana
Daniel
waldorf&statler
XYZž
Slikao je MALOLETNU decu i postavljao slike na SVOJ pofil na društvenim mrežama.
Sve i da zanemarimo sadržaj slike,(a ne smemo da ga zanemarimo), TO NIJE U REDU.
Zašto da slika mog/vašeg deteta, koje ste poslali u ŠKOLU, visi na nastavnikovom profilu na društvenim mrežama?!
I za objave u vezi škole, na školskim sajtovima se traži saglasnost roditelja.
zombi
Stojketovo Srpče
E
Milan
Gaskoin
hm?
Pablo
Bbb
Čistokrvni
resavac
evo ja sam rusin, ja nikad necu podici tri prsta. sto? jer to nije znak mog naroda. ovakvo ponasanje bukv deli razred na srbe i "ostale" i moze da dovede do zestokog maltretiranja i da kompletno odvoji manjine od razreda, ako je atmosfera bas takva. ja sam imao srece pa su moji drugovi u osnovnoj i srednjoj postovali moju etnicku osnovu, ali kako stvari napreduju, ovo sto sam vec napomenuo mi deluje bas strasno i svakog dane vise i vise moguce.
nije ovo o zabrani srpskih znakova i "srpstva", nego vec kako postoje mesta gde neko moze da bude ponosan na svoje poreklo, skola nije jedna od takvih mesta. ps stojke mi je bio zamena u svetinoj.
prof
Bms
Malo
lila
Pesma nastala u drugo vreme i u drugoj drzavi, pa je i znacenje stihova suprotno ovom sto je uradjeno danas.
Toliko.
Ne brkajmo babe i zabe.
Serendipity
M
Srboljub
Dosta pravdanja stiskanja osudjivanja...
Srbi smo i to ponosno izgovarajmo
Ilo
Kakva budalaština. Istraga u toku?! Ahahahahahah
Biba
Marko
Jeste, jaka je vest. To su necija deca iskoriscena za nekakvu fotografiju. Ko si ti da moje dete slikas i kacis na svoj profil? Ko tebi daje za pravo? Sa decom je jako lako manipulisati.
Nadam se da ce covek odgovarati i dobiti primerenu kaznu. Moje dete je Srbin ali zivot cu posvetiti da ovakve stvari ne radi. To si dobio slucajno, nisi nicim zasluzio. Mogao je da se rodi u Madjarskoj pa da bude Madjar, u Portugaliji pa da bude Portugalac... Igra slucaja. Lekcija je da ne budi ovca vec covek. Da ne pricam da je ovo prilicno uznemirujuce za decu i roditelje koja nisu Srbi. Na sta ovo lici.... Vojvodina, heb..m ti zivot u sta se pretvorila...
Gagarin
Niko nikome ne zabranjuje da se izjasnjava kako hoce. Nastavnik, kao predstavnik drzave Srbije, u kojoj smo svi jednaki, ima vecu odgovornost od obicnih smrtnika da ne radi stvari kojima slabi temelje drzave Srbije kao multietnicke zajednice. Deljenje dece po bilo kom osnovu moze da postavi pitanje neutralnosti nastavnika pri deljenju ocena, time i o potencijalnom uskracivanju prava svima da se u potpunosti ostvare u zajednickoj drzavi Srbiji.
/
srpcicima gleda kroz prste, zato su tako 'obrazovani'
a drugoj deci...
/
bas pred izbore desnicari odvajaju srbe i nesrbe.
sutra ce taj isti nastavnik slati ostalu decu u gusedupku
bena
Vv
Pa pogledajte mu profil na mrežama, taj nije ni za ovce da čuva A ne da vaspitava decu. Ali nažalost, ovo je Smrdija, pa će verovatno napredovati u poslu.
Futurista
Ina
VV
Cubi
Ja
Zastititi profesora, molimo ispratite..
mm
Smetalo
Deca su to - da li iko razmišlja o tome kako će oni sutra kad odrastu tretirati druge ljude oko sebe?
Tako su se i u Prištini u početku delili na srpski i albanski korzo, srpski i albanski kafić, srpske i albanske škole... Jel to ikome donelo nešto dobro?
Ne gurajte Vojvodinu u tu priču. Ni po koju cenu.
Srbija
Novosađanka
Zamjatinov roman MI
Novosadjan
Smetalo
Samo kao paralela: kako bi komentatori reagovali da je u nekoj školi nastavnik madjarske nacionalnosti postrojio isključivo decu Madjare i objavio to na mrežama uz komentar 'Madjari moji'?
Ja mislim da bi pohisterisali ovi što ovde lupetaju i brane ovog veselnika koji deli decu.
Ništa niste naučili iz devedesetih, ponavljači... Lekcija koju ste propustili se zove ''Kako jedan nacionalizam radja drugi'.
Pametnima dosta, a ovim drugima ionako ne vredi pričati.
Joca
"Srpčići moji." - evo sad ću da bljucnem od Srpčićizma!
Liman
otac Makarije
"Члан 8.*
У школи су забрањене активности којима се угрожавају или
омаловажавају групе и појединци по основу расне, националне, језичке, верске
или полне припадности, односно политичког опредељења, као и подстицање
таквих активности."
Ne čini drugome što ne želiš da tebi čine.
@Nidza
Da ga ispravim, u Novom Sadu (ako je to uopšte bitno) nema 95% Srba.
Ovo što je nastavnik uradio je skandalozno.
A oni koji "ne vide ništa sporno", znači podržavaju da nastavnici u recimo Hrvatskoj ovako okupljaju đake u mešovitim sredinama i kolektivno ih nazivaju Hrvatići ili dele na Hrvatiće i ostale.
Ali ne, oni bi odmah digli balvan-revoluciju na Hrvatići.
DRMRFR
9
(jer u N.Sadu nema nezaposlenih hemičara) kod
iste takve direktorice, a treća je u nizu u zadne
četiri godine efekat je vidljiv.
I nije mu ovo prvi spad takvog tipa bilo je i u Tozinoj
gimnaziji ali se stvar uspešno zataškala.
Istina je da nastavnika na zamenu ne možete lasom uhvatiti
u zlatnom dobu ali ni ovakvi nam baš ne trebaju.
Pekar 3 god. iskustva = 120.000
Nastavnik 30 god. iskustva = 60.000
Pa navalite svi koji očekujete raspust od 3 meseca
razumne roditelje kojima dečica ne dolaze na
nastavu ili od 10 predmeta imaju 8 jedinica.
ZOZONE
Paolo
ns ja
Nikola
Anchi
pajo patak
Nidza
Marija
Арсен Лупен
X
Ighor
To se zove fašizacija društva, ako nekom nije jasno.
Tužna je ova nedođija.
Nina
preterivanje
RoBot
Hahah
Mišel
Milan NS
Čitaj: "Ovo će se zaboraviti već sledeće nedelje. Idemo dalje!"
Petar Pan
J.J. Змај
метн'о га на крило,
Па уз гусле певао му
Што је негда било.
Певао му српску славу -
И српске јунаке -
Певао му љуте битке -
Муке свакојаке.
Деди око заблистало,
Па сузу пролива,
И унуку своме рече
Да гусле целива.
Дете гусле целивало;
П' онда пита живо:
"Је ли, деда, зашто сам ја
Те гусле целив'о?"
"Ти не схваташ, Српче мало!
Ми старији знамо!
Кад дорастеш, кад размислиш,
Каз'ће ти се само!"
SELO
Детелинара
Гура се агенда да је срамота бити Србин у Србији.
Mile
?
Jovica
Bole
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H